سخنی با والدین
این روزها دائم از اولیا می شنویم که فرزندم نشانه ها را نمی شناسد نمی تواند ترکیب ها را بخواند نمی تواند بنویسد. ب را از د تشخیص نمی دهد و هزاران نگرانی دیگر
که از نظر ما معلم ها امری طبیعی است ، برای ما که سالها درس خوانده ایم راحت است که بفهمیم الان کدام نشانه می چسبد کدام نمی چسبد فرق ب و م چیست و...
اما برای کودکی که تازه شروع به یادگیری کرده اینطور نیست
معمولا بچه ها تا اواسط آذر در هاله ای از ابهام و سر در گمی هستند اما کم کم و با گذر زمان این سر در گمی رفع می شود .
اما چند نکته ی مهم
⭕️اول اینکه این موضوع نباید باعث شود تا اولیا دست از تکرار و تمرین مکرر بردارند بلکه باید با استفاده از روشهای متنوع به تثبیت یادگیری کمک کنند.
⭕️دیگر اینکه در این مدت باید به شدت از حافظه ی دیداری بچه ها کمک گرفت یعنی نشانه ها و ترکیب ها را بزرگ روی کاغذ نوشت ودر معرض دید بچه ها قرار داد تا با کمک حافظه ی دیداری تثبیت صورت گیرد.
⭕️والدین در این مدت صبوری به خرج داده و بجای اینکه به فرزند خودشان برچسب دیر آموز بزنند با آرامش و بدون وارد کردن استرس به دانش آموز در کنار آموزگار باشند تا این مرحله ی سخت به خوبی طی شود. ان شاءا....
خداي مهربان: من تمام مشكلات