تثبیت نشانه ی م

منبع: یار اولیها- جواد یوزی

منبع: یار اولیها- جواد یوزی
شعر_اعداد🔴
۱ یه خط راسته
۲ سرش به راسته
۳ دندونه داره
۴ شکل آچاره
۵ یه قلب برعکس
۶ گردن درازه
۷ راز و نیازه
۸ پاهاش درازه
۹ یه کله داره
۱۰ یه بچه داره
 اعداد از یک تا ده
من یکم و یک هستم ۱
ببین چه خوشگل هستم ۱
صاف و اتو کشیده ۱
نه کجم و خمیده. ۱
آقای دو همسایست ۲
خوش بر خورده و سادست ۲
شبیه من ایستاده ۲
داره یه کاسه به دست ۲
سه هم کنارمونه ۳
اهله محلمونه ۳
مهربونه و خوشگل ۳
داره سه تا دندونه ۳
اون یکی مثله آچار               ۴
وایساده و خبر دار                ۴ 
فکر میکنم شناختیش           ۴
درسته عدد چار                    ۴
پنج خیلی مهربونه               ۵
شبیه قلب میمونه                ۵ 
یا یک دایره ای که🔴 ۵
داره زیرش دندونه🔴 ۵
شش گردنش درازه ۶
کمی شبیه غازه ۶
هفت شبیه پرنده ۷
تو حالت پروازه ۷
هشت خیلی با شکوهه ۸
درست شبیهه کوهه ۸
نه مثله یک ملاقه است ۹
همسایه ی کلاغه است ۹
ده با یه توپ کنارش ۱۰
وایساده تو اتاقش ۱۰
شاعر:نعیمه نادری
این روزها دائم از اولیا می شنویم که فرزندم نشانه ها را نمی شناسد نمی تواند ترکیب ها را بخواند نمی تواند بنویسد. ب را از د تشخیص نمی دهد و هزاران نگرانی دیگر
که از نظر ما معلم ها امری طبیعی است ، برای ما که سالها درس خوانده ایم راحت است که بفهمیم الان کدام نشانه می چسبد کدام نمی چسبد فرق ب و م چیست و...
اما برای کودکی که تازه شروع به یادگیری کرده اینطور نیست
معمولا بچه ها تا اواسط آذر در هاله ای از ابهام و سر در گمی هستند اما کم کم و با گذر زمان این سر در گمی رفع می شود .
اما چند نکته ی مهم
⭕️اول اینکه این موضوع نباید باعث شود تا اولیا دست از تکرار و تمرین مکرر بردارند بلکه باید با استفاده از روشهای متنوع به تثبیت یادگیری کمک کنند.
⭕️دیگر اینکه در این مدت باید به شدت از حافظه ی دیداری بچه ها کمک گرفت یعنی نشانه ها و ترکیب ها را بزرگ روی کاغذ نوشت ودر معرض دید بچه ها قرار داد تا با کمک حافظه ی دیداری تثبیت صورت گیرد.
⭕️والدین در این مدت صبوری به خرج داده و بجای اینکه  به فرزند خودشان برچسب دیر آموز بزنند  با آرامش و بدون وارد کردن استرس به دانش آموز در کنار آموزگار باشند تا این مرحله ی سخت به خوبی طی شود. ان شاءا.... 
برای استفاده تصاویر را ذخیره کنید.
 

 

 

 

بچه ها را از خدا نترسانید
چون انسانها اگر از چیزی بترسند نمی توانند آن را دوست داشته باشند...
از دوری خدا باید ترس داشته باشیم نه خود خدا

آزمایش سایه در چهار ساعت مختلف
بچه ها امروز کلمه ی بابا رو یاد گرفتن و برای بابا کارت درست کردن


منبع: یار اولیها (جواد یوزی)
چند توصیه كه مي بايست والدين در اين مورد بدانند:
- عدم انجام تکلیف مدرسه را شخصی نگیرید وقتی کودکان تکالیفشان را انجام نمی دهند برخی والدین آن را شخصی تلقی کرده و به شدت عصبانی و ناراحت می شوند،در حالی که اصلا چنین نیست .کودک مایل نیست این کار را بکند و برای آن دلایل مختلفی دارد نه این که از شما خوشش نمی آید یا با شما لج بازی می کند؛لجبازی حاصل کشمکش های زیاد و طولانی والدین در اثر شیوه تربیتی نادرست و در تعامل والدین با کودک بوجود می آید.بنابراین والدینی که معتقد به لجبازی فرزندشان هستند به سابقه ارتباط خود با فرزندتان حتی قبل از سنین مدرسه نگاه کنند.....
چند توصیه كه مي بايست والدين در اين مورد بدانند:
- عدم انجام تکلیف مدرسه را شخصی نگیرید وقتی کودکان تکالیفشان را انجام نمی دهند برخی والدین آن را شخصی تلقی کرده و به شدت عصبانی و ناراحت می شوند،در حالی که اصلا چنین نیست .کودک مایل نیست این کار را بکند و برای آن دلایل مختلفی دارد نه این که از شما خوشش نمی آید یا با شما لج بازی می کند؛لجبازی حاصل کشمکش های زیاد و طولانی والدین در اثر شیوه تربیتی نادرست و در تعامل والدین با کودک بوجود می آید.بنابراین والدینی که معتقد به لجبازی فرزندشان هستند به سابقه ارتباط خود با فرزندتان حتی قبل از سنین مدرسه نگاه کنند.....
میان وعده مناسب برای دانش آموزان
زمانی كه كودكان از مدرسه می آیند، مستقیما" به آشپزخانه رفته و دنبال چیزی برای خوردن می گردند. این صحنه ای است كه هر روز در خانه با آن مواجه هستیم. شما چگونه می توانید مطمئن باشید كودكتان مواد مغذی لازم را دریافت می كند درحالیكه تمایلی به خوردن شام ندارد؟ شما میتوانید با انجام اقداماتی كودك خود را به داشتن میان وعده خوب بعد از مدرسه راهنمایی كنید تا احساس رضایت كنند و به خوردن شام مغذی تمایل داشته باشند .
خود را جای كودكتان قرار دهید و جدولی مربوط به آنچه آنها بطور نرمال در هفته می خورند، رسم نمایید. برخی كودكان كوچكتر ممكن است میان وعده صبح داشته باشند، اما اغلب كودكان سنین مدرسه میان وعده صبح ندارند. بنابر این طبیعی است كه آنها در ساعات بعد از مدرسه بسیار گرسنه باشند و تمایل به مصرف   تنقلات ناسالم پیدا كرده و دور از چشمان شما از بیرون از منزل تهیه كنند .
پدرومادر عزیز ومهربانم پیشاپیش جسارتم را ببخشید
من رابدعادت نکنید خوب می دانم که نباید آنچه را می خواهم داشته باشم من فقط شما را امتحان می کنم
ازقاطع بودن در برابر من نترسیدمن قاطعیت را ترجیح می دهم زیرا به من اجازه می دهد بدانم کجا ایستاده ام
در برخورد با من اززوراستفاده نکنیداین کار به من می آموزد که قدرت تنها چیزی است که بحساب می آید من نسبت به راهنمایی شدن بهتر پاسخ می دهم
بی ثبات نباشید این کارمرا گیچ می کند وموجب می شودتا نتوانم روی گفته های شما حساب کنم
قولهایی که ممکن است نتوانید عملی کنید ندهید حتی اگر درآن لحظه بخواهید من را آرام کنیداین کار باعث کاهش اعتماد من نسبت به شما می شود
کارهایی را که می توانم انجام دهم انجام ندهید این کار به من احساس بچه بودن می دهد آنوقت همیشه به شما وابسته هستم
   
منبع : كلبه الفبا
آ ا ـ بـ ب ـ آب ـ آبا
با ـ بابا ـ آبابا ـ اَ ـَـ
آب ـ بابا ـ بـ ـ آ ـ ب
اَ ـَـ ـ بـ ب ـ آ ا ـ بابا
با ـ آبا ـ آبابا ـ باب
اَ ، _َ
در اولم همیشه جایم عوض نمیشه
قد دراز دارم کلاه را کج میذارم
آمده ام در اَنبار اول اَبر و اَنار
_َ دوم روی شکل هاست جایش همیشه بالاست
سواری می خورد او _َ دوم کوچولو
آمده در بَرادَر نشسته در بَرابَر
آ ا بـ ب
آ – ا – بـ – ب – آب – با – بابا
آبا – باب
بابا آب
بقیه ادامه مطلب
منبع:سایت ابتدایی
آ اولم آ اول در اولم در اول
قدر درازی دارم بر سر کلاهی دارم
ا غیر اول هستم وسط و آخر هستم
در اول جا ندارم بر سر کلاه ندارم
***********************
وقتی صدای «آ» میاد «آ» اول با کلاش میاد
اما اگر اول نیاد اون یکی بی کلاش میاد
***********************
آدم برفی قشنگ دماغش نارنجی رنگ
شالگردنش رو ببین قرمزه و آبی رنگ
***********************
آ هستم . آ هستم.
من آ اول هستم
اول آب نشستم.
اول آبی هستم .
ببین چه خوشتیپ هستم
کلاه به سر نشستم .
من آ اول هستم
ا هستم و ا هستم.
ا غیر اول هستم
آخر بابا هستم.
آخر دریا هستم.